Kunadzri's Fotopages

By: kunadzri yahaya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 15-Oct-2007 16:10 Email | Share | Bookmark
Masjid Bukit Fraser, Pahang

Pandangan Sisi Kiri-Jalan masuk dari tempat parkir kereta
Pandangan Belakang
Pandangan sudut hadapan/sisi kiri
Tangga masuk hadapan
Pandangan sudut hadapan/sisi kanan
Sisi kanan-wuduk & tandas
Menara
Mimbar kayu
Mimbar kayu
Pandangan dari Taman permainan di aras tinggi
Laluan/tangga yang semak menuju ke Masjid Lama Bukit Fraser
Masjid Lama Bkt. Fraser yg. dibiarkan usang
Lepaih jalan meghata ceghok, naik bukit tughun bukit, kona sini kona sana, Deri singgah mesjid ni untuk solat jamaq asaq & lehoq. Ambik ayaq sembahyang sejuk gedi....!!!Allhamdulillah, mesjid ni nampak `hidup' jugak la. Tengah solat dok tedengaq jugak sogha oghang dok maghah anak dia dalam mesjid (lece betui la depa ni....dalam mesjid pun hingaq....pekun betui. Mai mana punya oghang la....) Hilang khusyu' solat Deri yang tak berapa khusyu' ni...
Habih solat kelih soghang budak dalam umoq 15 tahun, (tapi badan besaq gabai) dok tegedang lepak kat pintu masuk mesjid. Setengah badan dok dalam mesjid, setengah lagi dok luaq masjid (ruang solat jugak). Yang gegham tengok tu pasai dia tak tanggai kasut......tu yang pak dia (atau caq dia...Deri pun tak tau) dok hingaq tadi ni. Tapi budak tu tak makan saman pun. Cemuih betui tengok....Apa lagi, Deri pun stare kat dia macam singa nak makan oghang. Nasib baik dia belah cepat, kalau tidak, ingat nak pi sound saja. Jenih telinga capang ni memang kena jentik sikit.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net