Kunadzri's Fotopages

By: kunadzri yahaya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 18-Oct-2007 12:50 Email | Share | Bookmark
Masjid Bandar Lama Bentong, Pahang

Pandangan hadapan dari jalan besar
Pandangan sisi kanan
Kubah dan bumbung asal
Kolah wuduk asal
Pandangan sudut sisi kiri/belakang
Pandangan sisi kiri
Pandangan hadapan
Pandangan sisi kanan/kolah wuduk
Pandangan sudut sisi kanan/belakang
La ni mesjid ni dah ditukaq kegunaannya menjadi Pusat Dakwah Daerah Bentong. Bangunan asai tak diubah, tapi banyak tambahan dibuat dikeliling dia. Deri tak masuk ke dalam pun, jadi tak tau la Deri gena depa ubahsuai. Bahagian kolah wuduk dok macam dulu lagi. Bahagian bumbung mesjid asai pun masih dikekalkan bentuknya. Pembesaq sogha pun kekal di situ, tak tau la berfungsi ka dak. Ghona dia pun mungkin ghona asai jugak. Kawasan lapang tepi bangunan ni depa jadikan tapak parkir berbayaq dengan bayaran Rm1 sekali masuk.

Lepaih tangkap gambaq mesjid ni Deri ronda2 bandaq Bentong tangkap gambaq bangunan2 lama. Masih banyak bangunan2 zaman British dulu yang masin dikekalkan bentuk asalnya. Tapi tak dan nak ronda lama sangat sebab hujan mula tughun, makin lama makin lebat. Tengok gayanya macam tak nak saghyat. Lagipun Leeina & mak mentua dok tunggu dalam kegheta. Nanti depa boring pulak . Jadi angkat kaki la Deri. Lain kali bila lalu kok ni ghasa nak tangkap gambaq lagi.....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net